- Post dodany przez: Daniel
- Dnia: 8 lipca 2019
- 0
Etat w biurze to dla wielu mieszkańców Lublina szczyt marzeń. Jakie umiejętności gwarantują zatrudnienie w administracji?
1. Kompetencje techniczne
Umiejętności cyfrowe mają spore znaczenie. Oferty pracy biurowej w Lublinie są adresowane do kandydatów, którzy znakomicie radzą sobie arkuszami kalkulacyjnymi i edytorami tekstu. Pracodawcy wymagają też obsługi urządzeń, takich jak faks, skaner, laminator czy kserokopiarka.
2. Języki obce
Sekretarka czy asystentka powinna znać angielski przynajmniej w stopniu komunikatywnym. Rzadziej znajdujemy ogłoszenia o pracę dla osób z językiem niemieckim, rosyjskim czy hiszpańskim. Kompetencje lingwistyczne mają duże znaczenie, ponieważ to osoba zatrudniona w administracji często odpowiada za kontakt z międzynarodowymi klientami czy kontrahentami. Tak samo zresztą, jak i za wykonywanie różnego typu rezerwacji poza granicami kraju.
3. Wykształcenie
Pracodawcy najczęściej zatrudniają osoby z dyplomem potwierdzającym ukończenie kierunków, takich jak administracja, zarządzanie czy ekonomia. Można znaleźć też oferty adresowane do kandydatów z wykształceniem średnim ogólnokształcącym lub policealnym z zakresu administracji. Sporo zależy od tego, z jaką branżą jest związana firma.
4. Osobowość
Wśród pożądanych cech znajduje się m.in.:
- Wysoka kultura osobista – nieodzowna z uwagi na to, że pracownik administracyjny pełni też rolę reprezentacyjną, wita ważnych gości itp.
- Dobra organizacja – na stanowiskach takich jak asystentka zarządu czy sekretarka szkolna zwykle zatrudniane są osoby, które znakomicie zarządzają czasem i wszystko mają pod kontrolą. Praca w administracji w Lublinie to zajęcie dla kandydatów z zamiłowaniem do ładu i porządku.
- Komunikatywność – bez tej cechy niewiele można załatwić. Przydadzą się też zdolności negocjacyjne.
- Lojalność – pracownik powinien dbać o interes firmy, a przy tym pamiętać w wielu sprawach o dyskrecji.
- Samodzielność – w administracji też nieraz trzeba błyskawicznie podejmować decyzje. Do tego pożądana jest wielozadaniowość – przecież praca w biurze wymaga skupienia i umiejętności szybkiego przerzucania uwagi z jednej czynności na drugą.
Przykładowo zarobki sekretarek w województwie lubelskim to około 2500 złotych. Może nie jest to wiele na tle takich województw jak mazowieckie czy dolnośląskie, ale pracownicy cenią stabilne warunki zatrudnienia.
0 komentarzy w Praca biurowa – kluczowe kompetencje